Baner reklamowy – jak go przygotować aby przyciągał uwagę? Poradnik

Baner reklamowy to jedna z najpopularniejszych form marketingu. Charakteryzuje się zazwyczaj dość dużym rozmiarem, więc teoretycznie powinien szybko rzucać się w oczy. Rzeczywistość nie jest jednak taka prosta i popełnienie błędów przy jego stworzeniu może wywołać kompletnie odwrotne skutki, a mianowicie, zamiast sprzedać jakiś produkt bądź zareklamować usługę, to może odstraszyć klienta. Dlatego w dalszej części artykułu wyjaśnimy, jak przygotować baner reklamowy, aby przyciągał uwagę.

Prostota

Czasami najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze i to jest jedna z podstawowych zasad tworzenia banera reklamowego. Nie ma sensu umieszczać na nim dużej ilości różnych elementów. To wprawdzie może wydawać się ciekawe, ale właśnie – tylko wydawać. Tak naprawdę uwagę ludzi zdecydowanie bardziej przyciąga coś prostego, gdzie zrozumiałe jest, co chce się przekazać. Przykładowo krótsze hasła zazwyczaj osiągają lepsze wyniki od dłuższych i skomplikowanych.

Spójność

Kolejną istotną kwestią jest spójność, czyli w przypadku, gdy nasza firma korzysta z danego typu czcionki kolorystyki i tym podobnych elementów, to umieśćmy właśnie takie na banerze. Nie zmieniajmy ich, ponieważ klient musi wiedzieć, z jaką firmą ma do czynienia. Strona internetowa, logo, produkty, baner reklamowy mają tworzyć jedną, spójną całość.

Lokalizacja

Zarówno reklamując się w Internecie, jak i na zewnątrz, trzeba wybrać odpowiednie miejsce. Jest ono niesamowicie ważne, ponieważ skoro wkładamy dużo pracy w stworzenie banera reklamowego, to byłoby dobrze nie zmarnować jego potencjału, a brak odpowiedniej lokalizacji może to bardzo szybko uczynić. Najlepiej więc umieszczać banery, tam, gdzie pojawia się duża liczba ludzi, gdyż dzięki temu zwiększa się baza naszych potencjalnych klientów.

Wezwanie do działania

Ostatnią z najważniejszych kwestii podczas przygotowywania banera reklamowego jest tak zwane wezwanie do działania. Często dzieje się tak, że ludzie zainteresują się daną ofertą, ale ostatecznie z niej nie skorzystają. Należy więc pomóc im w podjęciu ostatecznej decyzji poprzez wezwanie do działania. Polega ono na umieszczeniu zachęcających słów połączonych z konkretami, czyli na przykład „Nie czekaj i zadzwoń już teraz na podany numer telefonu”. Dzięki temu klient wie dokładnie, co ma zrobić i jaki wykonać końcowy ruch.

Baner reklamowy ma naprawdę spory potencjał marketingowy. Pozwala on na zdobycie nowych klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak go prawidłowo przygotować. Jeżeli będziemy pamiętać o wyżej wymienionych elementach, to dosyć szybko powinniśmy doświadczyć pozytywnych efektów.

Opracowanie:
Agencja reklamowa – PSP Studio