Produkcja kontraktowa kosmetyków

Wiele firm z branży kosmetycznej wytwarza kosmetyki za pomocą produkcji kontraktowej. Na czym polega ten model produkcji i jakie są jego najważniejsze etapy?

Private Label – co to oznacza?

Aby dowiedzieć się, na czym polega produkcja kontraktowa kosmetyków, należy poznać pojęcie, które jest z nią blisko powiązane: Private Label. To zlecenie innej firmie stworzenia produktów pod marką ich klienta. Ten rodzaj umowy umożliwia przeniesienie procesu produkcyjnego do firmy dysponującej odpowiednim wyposażeniem technologicznym przy równoczesnym zachowaniu pełnej kontroli. Wytwórca kosmetyku jest również zobowiązany do konsultacji z klientem na każdym etapie współpracy.

Jednakże Private Label ma również swoje wady. Przede wszystkim kosmetyki są wytwarzane na podstawie receptur producenta. Oznacza to, że zlecający nie ma prawa do receptury wprowadzanego produktu. W wyniku tego preparat jest bardzo podobny do innych na rynku. Dlatego wielu przedsiębiorców wybiera produkcję kontraktową, która zapewnia więcej swobody w tym zakresie.

Produkcja kontraktowa kosmetyków – czym się charakteryzuje?

Produkcja kontraktowa jest drugim rodzajem umowy, która polega na zleceniu innej firmie produkcji markowego kosmetyku. W jej przypadku to klient podaje producentowi samodzielnie opracowaną formułę produktu. Zlecający posiada prawo do receptury i może w każdej chwili zmienić wytwórcę kosmetyku. Ten rodzaj współpracy jest preferowany przez mniejszych przedsiębiorców.

Produkcja kosmetyków na zlecenie umożliwia im obejście braku zaplecza technologicznego. Doświadczony producent kontraktowy kosmetyków dysponuje laboratorium wdrożeniowym, linią produkcyjną oraz centrum logistycznym. Umożliwia to błyskawiczne wprowadzenie na rynek kosmetyku, spełniającego wszystkie wymagania formalne.

Dzięki produkcji na indywidualne zamówienie klienta receptury kosmetyków są jedyne w swoim rodzaju, dzięki czemu zyskują wyjątkową pozycję na rynku. Produkcja kontraktowa oferuje też zlecającemu pełną dowolność podczas podpisywania umów na wyłączność i umożliwia rejestrację kosmetyków w każdym rejonie świata.

Strategia to podstawa!

Podczas wprowadzania produktu na rynek najważniejsza jest analiza, jaki kosmetyk najlepiej wyprodukować. Według badań fokusowych najpopularniejszymi produktami kosmetycznymi są kremy przeciwzmarszczkowe. Jest to zrozumiałe, ponieważ większość klientek branży beauty stanowią kobiety w wieku dojrzałym.

Sporą grupą konsumentów są również osoby zmagające się z chorobami skóry. Produkty przeciwko trądzikowi, łuszczycy oraz grzybicy to istotny element oferty firm kosmetycznych. Coraz większą popularność zdobywają również kosmetyki naturalne. Używają ich osoby, które cenią sobie skład bez zawartości składników chemicznych.

Ważnym elementem strategii jest również ustalenie konsystencji kosmetyku. Forma kremu najlepiej sprawdza się w przypadku codziennej pielęgnacji skóry. Natomiast postać serum, ze względu na większą koncentrację składników aktywnych, jest idealna do intensywnej, krótkotrwałej kuracji.

Renomowany partner – wybierz go, jeśli zależy Ci na skuteczności

Istotnym etapem w planowaniu produkcji kontraktowej jest wybór doświadczonego producenta kosmetyków. Renomowana firma pomoże zlecającemu na każdym etapie produkcji jego wymarzonego produktu.

Jednym z liderów branży beauty jest Popławska Group. Wrocławska firma ma wieloletnie doświadczenie w produkcji kosmetyków naturalnych, urządzeń i akcesoriów jednorazowych. Dysponuje ponad 600 gotowymi recepturami, które umożliwiają stworzenie szerokiej gamy produktów. Posiada również laboratorium badawcze i park maszynowy, który zawiera wydajne linie produkcyjne. Więcej informacji na temat działalności i oferty firmy można uzyskać na stronie www.poplawskagroup.pl.

Etapy produkcji kontraktowej

Jedną z najważniejszych zalet produkcji kontraktowej jest pozyskiwanie surowców przez producenta. Czołowe firmy kosmetyczne nabywają składniki w większych ilościach w hurtowych cenach, które są znacznie niższe od detalicznych. W ten sposób zlecający oszczędza pieniądze już na samym początku inwestycji. Następny etap to wzajemna współpraca podczas tworzenia produktu. Odpowiednia komunikacja pomiędzy zlecającym i producentem umożliwi stworzenie mieszanki zgodnej z oczekiwaniami klienta.

Ważnym krokiem do odniesienia sukcesu jest również stworzenie odpowiedniego brandingu. Zlecający decyduje o nazwie i wyglądzie opakowania kosmetyku, a producent pomaga w realizacji jego założeń.

Kolejnym niezwykle istotnym krokiem jest spełnienie szeregu wymogów formalnych. Najpierw należy wykonać badania dermatologiczne, określające bezpieczeństwo produktu dla skóry. Później zostaje oceniona zgodność opakowania z substancją umieszczoną w kosmetyku. Kolejne kroki to test mikrobiologiczny oraz rejestracja kosmetyku w CPNP (Portal Notyfikacji Produktów Kosmetycznych). Następnie produkt zostaje oceniony przez Safety Assessora. Jest to osoba, która sprawdza bezpieczeństwo produktu kosmetycznego wprowadzonego do obrotu. Dzięki współpracy kontraktowej wszystkie testy są wykonywane u producenta, co przyśpiesza proces.

Dropshipping – warto uwzględnić to rozwiązanie

W ramach produkcji kosmetyków na zlecenie warto uwzględnić Dropshipping. Jest to model dystrybucji, w którym producent magazynuje oraz wysyła kosmetyki. Natomiast przedsiębiorca jedynie zbiera zamówienia i mu je przekazuje. Dzięki temu firmy nieposiadające zaplecza magazynowego minimalizują koszty. Ponadto umożliwia to większą swobodę w wyborze lokalizacji siedziby firmy.

Produkcja kontraktowa oferuje szereg możliwości, umożliwiających stworzenie niepowtarzalnego kosmetyku. Dzięki wsparciu renomowanego partnera można znacząco obniżyć koszty, zachowując najwyższe standardy. Umożliwia to bezpieczne wkroczenie na rynek oraz zaplanowanie następnych inwestycji.