Pomysł na biznes – sprzedaż hot-dogów. Czy to opłacalne?

Wszyscy znamy i lubimy hot-dogi. Jest to szybkie, smaczne i w miarę sycące danie, które traktowane jest jako fast food. Wiele osób decyduje się na zarabianie poprzez sprzedaż hot-dogów. Sprawdza się to w miejscach strategicznych, takich jak festiwale, gdzie sprzedaż odbywa się z food tracków oraz w przejściach podziemnych dużych miast, czy nad jeziorami lub nad morzem, gdzie jest za daleko do najbliższej restauracji. Aby jednak nasze miejsce było popularne, musimy skupić się na jakości hot-doga. Bez tego ani rusz! Przesuszona kiełbaska, gumowa lub czerstwa bułka i zimny, mdły w smaku sos to przepis na klapę dla tego biznesu.

Hot-dogi są łatwe do przygotowania i można je zjeść w ruchu. Ludzie często wybierają hot-doga, gdy są w pośpiechu lub nie mają czasu na zjedzenie pełnego posiłku. Można dostosować do własnych preferencji i smaków. Można dodać różne sosy, warzywa, ser czy inne dodatki, aby stworzyć swój własny, unikalny hot-dog. Tradycja jedzenia hot dogów wywodzi się głównie z amerykańskiego dziedzictwa kulinarnego. Istnieje wiele teorii na temat pochodzenia hot dogów, jednak najpopularniejsza z nich sugeruje, że hot dogi zostały wprowadzone do Stanów Zjednoczonych przez niemieckich imigrantów w XIX wieku. Według tej teorii, hot dogi oparte są na tradycyjnym niemieckim daniu zwanych frankfurterkami lub wienersami, które były popularne w Niemczech od wielu lat. Podczas przyjęcia w 1904 roku na wystawie światowej w St. Louis, niemiecki emigrant Franz Ruttman sprzedawał swoje frankfurterki na cieście wypiekanym na parze, zwane bułką. To wydarzenie uważane jest za punkt zwrotny w popularności hot dogów w Stanach Zjednoczonych.

W jaki sprzęt zainwestować, gdy chcemy zarabiać sprzedając hot-dogi z przydrożnej budki?

Potrzebny jest nam dobry przepis, odpowiednie źródło składników (szczególnie dobrej jakości mięsa) oraz dobry podgrzewacz do hot-dogów (jak na stacji). Musi być on odpowiednio duży, musi nagrzewać się szybko i zapewniać doskonałe opiekanie bez przegrzewania. Przestrzeń, w której będziesz przyrządzać hot-dogi powinna być wyposażona w zlewy, stół roboczy, zamrażarki i lodówki do przechowywania składników. Ważne jest też, aby utrzymywać składniki (np. hot dogi, sery, warzywa) w odpowiedniej temperaturze. Zamrażarka i lodówka pomogą w przechowywaniu żywności świeżej i bezpiecznej do użycia. Musisz mieć też odpowiednie naczynia, talerze i sztućce do podawania hot dogów, jak również opcjonalnie sosów i napojów dla klientów, którzy zamówią zestawy. W skład narzędzi pomocniczych mogą wchodzić noże, szczypce do obracania hot dogów na grillu, obieraki do warzyw, penetrometr lub termometr do sprawdzania temperatury żywności itp.

Podawajmy je z uśmiechem na ustach!

Pamiętajmy, że hot-dogi często kojarzą się z wakacjami, czasem beztroski, z dzieciństwem i słodkim okresem, kiedy nie musimy być na diecie i przejmować się kaloriami. Dlatego podawajmy to danie z uśmiechem i dajmy się zapamiętać klientom jako beztroscy, pełni życia i lubiący serwować hotdogi. Klienci uwielbiają takie miejsca i szybko do nich wracają.