Oferowanie przestrzeni biurowej pod wynajem to wyjątkowo korzystne posunięcie na rynku nieruchomości. Sprawdza się ono zarówno w przypadku wynajmu całych budynków, przeznaczonych specjalnie do tego celu, jak i niewielkich lokali, których intensywnie poszukują małe, rozwijające się firmy. By należności z wynajmu mogły stać się dla właściciela lokalu jeszcze bardziej obiecujące, warto uprzednio zainwestować nieco czasu i kreatywności w odpowiednią aranżację przestrzeni biurowej. W co wyposażyć biuro na wynajem?
Obszar do pracy – funkcjonalność i ergonomia
W zależności od rodzaju i wielkości biura potrzebne będą w nim różne typy stanowiska dla pracowników. Jeżeli przestrzeń, którą dysponuje właściciel lokalu, składa się z wielu osobnych pokoi i gabinetów, połączonych korytarzem, w każdym z nich powinno znaleźć jedno lub kilka biurek, krzesła oraz szafki na dokumenty. W przypadku biura typu open space ustawione w nim stanowiska pracy mogą zostać oddzielone dla prywatności ekranami z tworzywa, by każdy z pracowników mógł skoncentrować się na swoich zadaniach.
Równie istotną częścią biura będzie także sala lub pokój konferencyjny, gdzie należy stworzyć miejsce na spotkania całej firmy, grup fokusowych lub poszczególnych zespołów. Najbardziej praktyczną opcją w niewielkim budynku biurowym jest w tej sytuacji zakup składanego stołu konferencyjnego z krzesłami, który będzie można rozłożyć pomiędzy dwoma pomieszczeniami, o ile posiadają one przystosowane do tego, przesuwne drzwi.
Przestrzeń dla klientów – esencja komfortu
W niektórych biurach wystarczy urządzić w przemyślany sposób stanowiska dla pracowników, by zyskać gotowy do wynajmu lokal o podwyższonej atrakcyjności. Jednak natura działalności wielu firm, które poszukują lokali, wymusza na nich potrzebę znalezienia przestrzeni, gdzie będzie można także zapraszać klientów czy partnerów biznesowych. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw z szeroko pojętego sektora usługowego, jak i firm produkcyjnych, które zajmują się wytwórstwem w obrębie przemysłu.
Właściciele firm szukający lokali do wynajęcia, nie powinni mieć problemu ze znalezieniem tych odpowiednich. Miejscowość położona blisko obszarów zurbanizowanych może zaoferować doskonałe propozycje. Jeżeli pragniemy, by wynajmujący docenił starania włożone w organizację obszaru biura przeznaczonego dla klientów, kierujmy się przy aranżacji najnowszymi, nawiązującymi do minimalizmu trendami. W miejscu takim mogą znaleźć się na przykład fotele czy wygodne sofy, stoliki, na których ułożona zostanie prasa branżowa, a także dystrybutor z darmową wodą lub automat z napojami i kawą.
Kącik relaksu, czyli aneks kuchenny i pokój wypoczynkowy
Nowoczesne przestrzenie biurowe nie przypominają już ciasnych klitek z minionej epoki, gdzie pracownicy spędzali długie godziny, obłożeni niewygodnymi stosami dokumentów. Jako że wiele firm obecnie prowadzi dużą część dokumentacji w formie elektronicznej, nawet niewielkie biura zyskały więcej przestrzeni. Jak najlepiej ją wykorzystać?
Odpowiedź sugerują nam osiągnięcia współczesnej psychologii pracy, zgodnie z ustaleniami której, efektywność pracowników wzrasta skokowo, jeżeli pomiędzy obowiązkami mają szansę zrelaksować się w kreatywny sposób. Równie istotny jest stały dostęp do dobrej jakości posiłków. Właściciel lokalu biurowego na wynajem ma szanse znacznie podnieść jego wartość rynkową, jeśli przewidzi w nim miejsce na strefę wypoczynkową dla pracowników. Takie posunięcie wysyła jasny sygnał do wynajmującego, że druga strona transakcji uważnie śledzi nowatorskie trendy w urządzaniu biur.
Artykuł powstał dzięki współpracy z firmą Cubem – biuro do wynajęcia Dąbrówka.