Czy warto założyć spółkę?

Stoisz przed podjęciem ważnej życiowej decyzji o założeniu spółki i zastanawiasz się, czy warto to zrobić? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości.

Zalety spółek z o.o.

Zdecydowanie jedną z największych zalet zakładania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością są jej niskie koszty założenia. Spółkę można zarejestrować nawet przez internet, jeśli zależy nam na czasie i wygodzie. Taka spółka może rozpocząć swoją działalność praktycznie od momentu zawarcia umowy, jednakże warto pamiętać, że osobowość prawną uzyskuje dopiero w momencie wpisu do KRS.

Kolejną zaletą spółek z o.o. jest jej ograniczona odpowiedzialność. Jest to istotny aspekt, zwłaszcza gdy nie chcemy lub nie możemy podejmować ryzyka finansowego. Ograniczona odpowiedzialność oznacza, iż wspólnicy nie odpowiadają za zobowiązania założonej przez siebie spółki swoim własnym, osobistym majątkiem. Odpowiedzialność ogranicza się do kwoty, którą wspólnicy wnieśli w kapitale zakładowym.

Podobna zasada tyczy się opodatkowania, któremu podlega spółka z o.o. Podatek wynosi 19% od przychodów lub 9% w przypadku obniżonej stawki CIT.

Gotowe spółki

Stopień trudności założenia spółki z o.o. zależy od tego, jak mocno spersonalizowane są zapisy w jej umowie. Czasami szybszym i ograniczającym do minimum zaangażowanie sposobem są gotowe spółki, które są przygotowane do rozpoczęcia prowadzenia przez Ciebie działalności praktycznie od razu po ich nabyciu. Warto zastanowić się nad tą alternatywą, jeśli zależy nam na natychmiastowym rozpoczęciu prowadzenia działalności oraz obniżeniu ryzyka popełnienia błędów przy jej przyspieszonym zakładaniu. Takie rozwiązanie niesie za sobą szereg korzyści. Kupując gotową spółkę z o.o., możemy być pewni, że nie jest ona zadłużona i ma opłacony kapitał zakładowy, siedzibę, zapisy księgowe oraz wszelkie niezbędne numery. Jest więc to świetne rozwiązanie, jeśli chcemy ominąć szereg formalności. Dodatkowo, kupując gotową spółkę, która istnieje od jakiegoś czasu, jesteśmy wiarygodniejszym partnerem przy nawiązywaniu relacji biznesowej z potencjalnym kontrahentem.